Digitale prijskaartjes voor Fahrrad XXL

Onder het motto "EXPERIENCE / TEST / RUN" staat de Fahrrad XXL Group voor merkdiversiteit, persoonlijk advies, passie en knowhow rond de fiets. In hun gigantische fietsenwinkels vinden klanten niet alleen fietsen en e-bikes, maar ook een grote keuze aan accessoires, van helmen tot bidonhouders. Gekoppeld aan de stationaire handel is de uitgebreide online shop, die digitaal het hele assortiment van de Fahrrad XXL Group biedt.

De uitdaging was om de enorme fietsenwinkels een moderne en vooral dynamische prijsetiketteringsoplossing te bieden, die zich snel kon aanpassen aan de veranderende online prijzen zonder veel tijd in beslag te nemen. Met 2000 tot 3000 fietsen en nog veel meer fietsaccessoires had Fahrrad XXL een digitale oplossing nodig. Een ESL systeem met digitale prijslabels en software gekoppeld aan het interne merchandise management systeem was hier de perfecte keuze en werd eerst getest in de vestiging in Griesheim. Daarna volgde de roll-out in de vestigingen van Fahrrad Franz GmbH in Mühlheim-Kärlich, Mainz en Koblenz en in andere winkels van het Fahrrad XXL-concern in heel Duitsland.

1.6 & 2.2 VUSION-etiketten van SES-imagotag

De ESL-oplossing voor Fahrrad XXL bevat VUSION-labels in de maten 1.6 en 2.2 van SES-imagotag in combinatie met de Jeegy-software. Voor de bevestiging van de elektronische prijsetiketten op de fietsen worden speciaal ontwikkelde houders gebruikt. Het voordeel voor het personeel is de centrale controle van alle prijslabels via de software, die in verbinding staat met het bestaande systeem voor goederenbeheer. Met slechts een paar klikken kunnen de prijzen nu in de hele winkel worden aangepast zonder dat het personeel de prijsetiketten handmatig hoeft te veranderen. Bovendien maakt de ESL-oplossing automatische en dynamische prijsetikettering mogelijk, gesynchroniseerd met de online shop. Dit garandeert transparantie en prijsconcurrentie, zowel online als in de lokale stationaire handel.