Elektronische prijsaanduiding op de winkelvloer
SportScheck is al meer dan 70 jaar een centrale ontmoetingsplaats voor mensen met een gezonde en sportieve levensstijl. Het begon allemaal in 1946 toen Otto Scheck van oude militaire kleding de eerste collectie voor de wintersport maakte. Nu bestaat het bedrijf bijna 70 jaar en is het enorm gegroeid, met 34 vestigingen in heel Duitsland en meer dan 10 miljoen bezoekers per jaar. Ook de online shop groeit en bevat inmiddels 50.000 artikelen van meer dan 500 merken.
Met deze cijfers lijkt het alleen maar logisch om stap voor stap digitaal te gaan. Een eerste stap in die richting was het besluit om merchandise en sportartikelen niet langer met de hand te hoeven labelen. SportScheck onderzocht dus verschillende aanbieders van elektronische prijslabels en koos uiteindelijk voor e-shelf labels. In de winkels in Leipzig en Stuttgart heeft al een eerste omschakeling van analoge naar elektronische etiketten plaatsgevonden.
SportScheck en e-shelf-labels kozen voor het SoluM-besturingssysteem met de geïntegreerde AIMS-cloudoplossing voor de prijsetiketten. Wat de displaygrootte van de etiketten betreft, waren er twee verschillende formaten, elk perfect geschikt voor het gekozen toepassingsscenario. Voor de schoenenafdeling de 4,3 inch versie en voor de wearables de 1,6 inch versie. Met het cloud "Advanced Information Management System" (AIMS) kan het gehele ESL-systeem nu vanaf de werkplek worden beheerd en kan een uniforme uitstraling in de verschillende winkels worden gewaarborgd. Het snel bijwerken van etiketten met prijs- of informatiewijzigingen is nu geen probleem meer en kan in een handomdraai gebeuren.
Eindelijk efficiënt en duurzaam
"De voordelen van het veranderen van de etiketten in de winkels levert niet alleen een enorme tijdsbesparing op voor de medewerkers, maar zorgt ook voor een moderne en toekomstgerichte omgeving in de winkel. Niets staat een optimale winkelervaring voor de klant meer in de weg." - De heer Eickhoff, winkelmanager