Intelligent beheer van vergaderruimten en sensorgestuurd werkplekbeheer
Slimme werkomgevingen, modellen voor het delen van bureaus of thuiswerken: Deze moderne werkvormen stellen het facility management voor nieuwe uitdagingen op het gebied van optimaal gebouwgebruik. De trend van een agile werkplek - van privé en vaste naar gedeelde en flexibel gebruikte ruimten - vereist een dynamisch en op informatie gebaseerd beheer van vergaderruimten. Door ruimtes effectiever te gebruiken - en ze beschikbaar te maken in rusttijden, bijvoorbeeld als co-working space of retraite voor spontane vergaderingen - worden interne processen geoptimaliseerd en wordt comfort voor gasten gecreëerd: ROOMZ producten voldoen met hun signage oplossingen aan het agile en smart workplace concept van de toekomst zonder grote installatie-inspanningen. De eenvoudige en duurzame bruikbaarheid wordt ook weerspiegeld in de levensduur, aangezien de displays twee tot vier jaar meegaan, afhankelijk van het gebruiksgedrag.
Het ROOMZ-systeem en zijn producten
ROOMZ Display: Spontane boekingen dankzij intuïtieve aanraakfunctie
De draadloze kamerreserveringsdisplays op e-papierbasis met batterijvoeding zijn geschikt voor zowel vergaderzalen als individuele kantoren en gaan met hun eenvoudige gebruiksvriendelijkheid verder dan alleen moderne kamerplanning met elektronische deurbordjes: ze maken het dagelijks leven veel eenvoudiger doordat ze medewerkers en bezoekers in één oogopslag laten zien of ze zich op de juiste plaats bevinden, of een kamer bezet of vrij en dus boekbaar is, en voor hoe lang. Slim werken: via het touch panel kunnen medewerkers spontaan vrije kamers boeken via het ROOMZ display of vrijgeven als een afspraak vroegtijdig afloopt. Dankzij de eenvoudige installatie zonder bedrading of boren en de automatische verbinding met het bestaande WiFi-netwerk en de tools voor kamerplanning kan het ROOMZ Display op batterijen binnen enkele minuten in gebruik worden genomen. De energiezuinige e-ink technologie met een gegarandeerde minimale batterijduur van twee jaar bespaart tijdrovende aan- en afkoppeling voor oplaadprocessen.
- Geen ruimteconflicten in gangen/vergaderzalen.
- Geen kabels - Geen installatiewerkzaamheden
- Multi-View - Kamerinformatie in dagelijkse/wekelijkse weergave
- Intuïtieve aanraakfunctie - Flexibele boeking
- Geschikt voor alle oppervlakken
- Verbinding met bestaande WiFi via NFC
- Lange levensduur van de batterij (elke 2 jaar vervangen)
Het 8-inch E-Paper ROOMZ-display met hoge resolutie toont niet alleen de huidige kamerbezetting en de volgende boekingen inclusief naam, titel en duur - voor een optimaal beheer van de kamers kan de multi-view naar wens worden omgeschakeld van het dagelijkse naar het wekelijkse overzicht. Dankzij de intuïtieve aanraakfunctie kunnen kamers op dezelfde manier spontaan worden geboekt en vrijgegeven, zodat op korte termijn ad-hocreserveringen voor vergaderingen kunnen worden gemaakt. Het dynamische e-paper display in een elegant aluminium frame en met een kijkhoek van 180 graden kan op alle oppervlakken worden gemonteerd - van glas tot metselwerk - en kan eenvoudig worden verwijderd en op een andere locatie worden gemonteerd.
Room/Desk Sensor: Sensorgestuurd werkplekbeheer
De Room- /Desk Sensor is de optimale aanvulling op het ROOMZ Display als meetinstrument. Na een eenvoudige, draadloze installatie gebruiken de sensoren een passieve infrarood bewegingsdetector in combinatie met een gepatenteerd algoritme om de huidige kamerbezetting te controleren en te vergelijken met de reserveringen: De Desk sensor meet de - bijvoorbeeld bij gedeelde bureauruimtes - bezetting van een werkplek, terwijl de Room sensor de bezetting van een kamer of vergaderzaal meet. Als de sensor binnen 15 minuten geen beweging detecteert ondanks dat er een vergadering is geboekt, wordt de kamer automatisch vrijgegeven. Dankzij deze auto-release functie van de sensor worden ruimtes die geboekt zijn maar niet worden gebruikt (spookvergaderingen / no-shows) automatisch weer vrijgegeven.
- Optimale kamerbenutting door meting van de kamerbezetting
- Betrouwbare detectie van lege boekingen ("no-shows")
- Automatische vrijgave van ongebruikte kamers door auto-release functie
- Meting van het kamerklimaat
- Discreet ontwerp voor anonieme meting
- Maximale flexibiliteit in plaatsing
Kamer/Bureausensor
Ruimtebronnen kunnen effectiever en spontaner worden gebruikt door deze verbeterde vergadercultuur. ROOMZ sensoren meten de kamerbezetting volledig anoniem in een bewust discreet en onopvallend ontwerp. Een andere extra functie van het ROOMZ display is de meting van het ruimteklimaat, zodat vochtigheid, licht en temperatuur van de ruimte altijd worden gecontroleerd.
ROOMZ Analytics: Waardevolle statistieken dankzij de kamersensor
Naast real-time informatie over de bezetting van ruimtes biedt de ROOMZ Sensor ook waardevolle inzichten in het effectieve gebruik van ruimtes en werkplekken: Door de plattegronden van uw bedrijf te importeren, kunt u het gebruik van de ruimte evalueren - van elke individuele verdieping tot de wereldwijde organisatie. Via de Room Viewer kan dezelfde plattegrond worden weergegeven op verschillende eindapparaten - zoals smartphones of tablets - zodat uw medewerkers direct een vrije werkplek kunnen vinden.
- Evaluatie van de werkelijke vraag naar ruimtes
- ROOMZ Viewer: Totaaloverzicht van alle kamers via vluchtborden
- Compatibiliteit met alle eindapparaten
- Identificatie/vermindering van spookvergaderingen
- Data-analyse voor aanpassing van de werkplekstrategie
ROOMZ Architectuur: Cloud Software/ On Premise Software
De ROOMZ-server bedient tot 1000 schermen vanuit de cloud of in uw lokale IT-structuur. De basis is onze eigen beheersoftware, die gemakkelijk kan worden geïntegreerd in de bestaande IT-structuur (bijv. Office 365, Microsoft Exchange, Google Calendar). De ROOMZ software kan direct als cloud-oplossing of on-premise op uw eigen servers worden gebruikt en vormt de link tussen het boekingssysteem, de displays en de sensoren.
Roomz staat de volgende instellingen toe::
- Boekingssysteem op locatie - ROOMZ-Server op locatie
- Boekingssysteem op locatie - ROOMZ-Server in de Cloud (Azure)
- Boekingssysteem in de Cloud (Office 365) - ROOMZ-Server in de Cloud (Azure)
Dankzij de ROOMZ App kunnen de ROOMZ-producten eenvoudig worden geïntegreerd in een bestaand WiFi netwerk. Ook het bijwerken van de netwerkconfiguratie kan via de server worden beheerd. Door de software lokaal te gebruiken in plaats van een besturingssysteem is er geen onderhoud nodig. Bovendien worden alle WiFi-protocollen (incl. certificaten) ondersteund.
Als campusoplossing voor universiteiten en bedrijvenparken of als bedrijfsoplossing in kleine kantoren, praktijken of coworking spaces - de edele ROOMZ signage harmonieert met elke kantooromgeving, brengt een revolutie teweeg in de efficiëntie van uw ruimtegebruik en is tegelijkertijd energiebesparend.
Andere producten
- Digitale deurbordjes
Digitale kamerbewegwijzering met Ee-ink technologie vervangt traditionele papieren bewegwijzering.
- Evenementen
Digital signage kan ook gebruikt worden voor verschillende evenementen zoals beurzen of tentoonstellingen.
- Beheer van ruimtes
Intelligente kamerbewegwijzering dankzij centrale bediening en aansluiting op bestaande planningssoftware.