Captana: Slimme rekken voor een veilig inventarisoverzicht in realtime
Geen lege schappen meer voor uw klanten: Betrouwbaar voorraadbeheer is de doorslaggevende voorwaarde voor uw bedrijf om schapruimte en "out of stock" te voorkomen en zo concurrerend te blijven tegenover de overvloed aan goederen in de detail- en groothandel. Naast de detailhandel heeft ook de industriële sector een geoptimaliseerd en betrouwbaar materiaalbeheer nodig: Om werkprocessen continu te kunnen voortzetten, is nauwkeurig voorraadbeheer vereist vanwege de constante stroom van materialen. De geautomatiseerde realtime schapbewaking "Captana", ontwikkeld door SES-imagotag in combinatie met elektronische schaplabels, garandeert deze uitgebreide transparantie van het voorraadoverzicht in realtime.
Geautomatiseerde schapbewaking herkent lege schappen/posities
DUIDELIJKE LINK TUSSEN SCHAPETIKET EN PRODUCTARTIKEL
Met behulp van machine learning kan Captana in real time leegstand en out-of-stocks digitaal herkennen en rapporteren: Elektronische prijsetikettering betekent dat elk artikel duidelijk gekoppeld is aan een digitaal schapetiket zodat het schap in het magazijn of de winkel gescand kan worden door sensoren in de bewakingscamera.
De geregistreerde gegevens worden gebruikt om in realtime een planogram van de schapbeschikbaarheid te maken. Deze gegevens kunnen ook worden gevisualiseerd in een heatmap.
- Beschikbaarheid op de plank: veilig overzicht van de voorraad in realtime
- Minimalisatie van out-of-stock situaties
- Weergave van out-of-stock situaties
- Kostenbesparende opslag
- Geolokalisatie in de ShelfWatch app
- Meer tijd voor personeel dankzij efficiënt voorraadbeheer
- Effectieve verhoging van de verkoop
- Op gegevens gebaseerde voorraadoptimalisatie
- Snelle en eenvoudige ondersteuning voor inkoop
- Optimalisatie van logistiek
GEOLOKALISATIE BESPAART TIJD VOOR UW PERSONEEL
Automatische schapbewaking herkent en markeert voorraadtekorten (beschikbaarheid op het schap) direct in het visuele beeld van de schappen. Door de nauwkeurige en afzonderlijke vergelijking met elk product wordt de positie van het voorraadtekort nauwkeurig en visueel vastgelegd. Hierdoor is het zelfs niet meer nodig om het digitale label met de hand te scannen, omdat medewerkers direct instructies krijgen van de ShelfWatch app op hun smartphone en via geolokalisatie naar het actiepunt worden genavigeerd.
EFFICIËNT VOORRAADBEHEER OM DE INKOOP TE OPTIMALISEREN
Constante monitoring optimaliseert ook de inkoopplanning van het bedrijf op de lange termijn. Het personeel ontvangt specifieke informatie over de vraag en de voorraadniveaus. Dit maakt het mogelijk om de optimale bestelhoeveelheid voor bepaalde producten te bepalen en de toekomstige behoeften in te schatten. Concrete planning maakt ook een verschuiving mogelijk naar duurzaam voorraadbeheer zonder hoge kosten.
- koppeling van uw eigen productdatabase met de ShelfWatch software
- installatie van de ShelfWatch app
- opstelling van de camera's in het magazijn of de bedrijfsruimte
- aanbrengen van de elektronische prijsetikettering op de artikelen
- testen van het automatische schapvolgsysteem
- continue monitoring van voorraadtekorten in realtime met behulp van de ShelfWatch app
- continu beheer van de eigen inkoopplanning op basis van verzamelde gegevens
Captana systeemarchitectuur
MINIMALISEREN VAN OUT-OF-STOCK & VERMIJDEN VAN ONNODIGE OPSLAGKOSTEN
Door gebruik te maken van de Automated Shelf Monitoring oplossing worden out-of-stock situaties aanzienlijk geminimaliseerd, wat resulteert in tevreden en terugkerende klanten. Naast het reduceren van voorraadniveaus en overtollige voorraad is het doel van elk bedrijf om de bijbehorende onnodige opslagkosten te vermijden. Het "Captana" systeem garandeert uitgebreide transparantie in real time, zodat de voorraadniveaus laag worden gehouden zonder de mogelijkheid om te leveren te beperken. Uiteindelijk optimaliseert de beschikbaarheid in het schap de beschikbaarheid van het bedrijf met als doel de efficiëntie te verhogen en de kosten te verlagen.
CAPTANA AUTOMATISCHE SCHAPBEWAKING IN DE SUPERMARKT
In de retailpraktijk werkt Captana Automated Shelf Monitoring als volgt: De klant pakt een product uit het schap, waarna deze actie als bericht naar de smartphone of personal digital assistant (PDA) van de medewerker wordt gestuurd.
De medewerker kan vervolgens op een digitale kaart precies zien welk artikel op welke positie in de winkel moet worden aangevuld of bijbesteld. Dankzij de software is de behoefte direct zichtbaar en kan het personeel direct reageren en lege schappen voorkomen.
Wenst u Captana in uw infrastructuur te integreren voor een veilig en efficiënt voorraadoverzicht en optimalisatie van de schapvoorraad? Wij adviseren u graag hoe u deze toegevoegde waarde voor digitale prijsetikettering in uw retail of industriële omgeving kan implementeren. Klik op onderstaande knop om ons te contacteren.
Ähnliche Produkte
- Queuing Solution | Linistry
Elimineer wachttijden voor uw klanten en bied eersteklas klantenservice met het intelligente wachtrijbeheersysteem van Linistry.
- Content-Management | Screeenr
Screeenr is het digitale platform voor het gecentraliseerde beheer van digital signage en interactieve productconsultants.
- Scan & Go | Shopreme
Betalen in het schap. Combineer digitale prijskaartjes met een mobiele betaaloplossing die uw klanten een innovatieve winkelervaring biedt & volledig geautomatiseerde facturering mogelijk maakt.